Nu este suficientă strângerea de semnături
Consiliul Județean Harghita atrage atenția că pentru a demara procedura de reziliere a contractelor de furnizare a produselor de panificație, în cadrul programului național laptele și cornul, este nevoie de cel puțin două plângeri adresate direcției de protecție a consumatorului. După cum se știe, miercuri, 9 ianuarie Borboly Csaba președintele Consiliului Județean Harghita și directorul Harmopan SA au semnat contractul de furnizarea produselor de panificație în școlile din localitățile Miercurea Ciuc, Odorheiu-Secuiesc, Ditrău, Remetea și Lăzarea. În prealabil, Consiliul Județean Harghita a atras atenția instituțiilor de învățământ și părinților ca în cazul în care calitatea produselor furnizate nu este corespunzătoare, atunci să semnaleze acest lucru la Comisariatul pentru Protecția Consumatorului Harghita.
Ultima actualizare: vineri, 18 ianuarie 2019
Așa cum am mai scris, desfacerea contractului a fost posibilă pentru furnizarea de produse de panificație în cazul a trei loturi, după ce instituțiile de învățământ au înaintat câte două plângeri cu privire la calitatea produselor.
Consiliul Județean Harghita face apel către părinți și conducătorii instituțiilor de învățământ ca pe lângă colectarea de semnături, să transmită produsele neconforme către comisariatul de protecție a consumatorului, direcția sanitar-veterinară, sau direcția de sănătate publică, încă din ziua în care constată neregula. Totodată, plângerea trebuie să conțină numele, adresa și semnătura celor care sesizează neregula. În cazul în care nu poate fi transmis produsul, să solicite în scris autorităților sus-menționate efectuarea de verificări a produselor la fața locului și care ulterior vor întocmi un proces verbal de constatare. Acestea sunt importante deoarece doar în urma a două plângeri oficiale este posibilă demararea procedurii de reziliere a contractului.
Borboly Csaba, președintele Consiliului Județean Harghita solicită părinților și conducătorilor instituțiilor de învățământ să aibă în vedere cele sus-menționate, deoarece nu este suficientă doar strângerea de semnături: „Nu este de ajuns să strângem semnături și să ne exprimăm nemulțumirea pe facebook. Putem demara proceduri concrete atunci cât înaintăm încă din ziua respectivă către organele abilitate sesizarea că cornurile nu au calitatea corespunzătoare. Instituțiile abilitate se deplasează la fața locului, redactează un proces verbal de constatare care va veni în sprijinul plângerii. Putem să reziliem contractele de furnizare atunci cât există cel puțin două plângeri, însoțite de procesele verbale de constare emise de instituțiile sus-menționate”, a spus Borboly Csaba.
Datele de contact ale Comisariatului pentru Protecția Consumatorului Harghita:
0266-311702
reclamatii.harghita@anpc.ro
Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Animalelor Harghita:
0266-211609
office-harghita@ansvsa.ro
Direcția de Sănătate Publică Harghita:
0266-324483
dspj.harghita@aspharghita.ro
Comunicatele de presă emise, pot fi consultate pe următorul link: https://judetulharghita.ro/stiri/program-lapte-corn.html
Miercurea Ciuc, 17 ianuarie 2019
Ţi-a plăcut acest articol?(1 Votări)66 vizualizări