La ședința grupului de lucru înființat în cursul lunii martie din acest an în vederea însușirii limbii române și care a avut loc în data de 29 august, s-a vorbit despre oportunitățile și bunele practici care pot fi introduse din acest an școlar în vederea predării mai eficiente a limbii române.
Ultima actualizare: vineri, 31 august 2018
Borboly Csaba, președintele Consiliului Județean Harghita a spus că au sprijinite numeroase programe prin intermediul proiectelor consiliului județean care au fost avut ca scop pregătirea elevilor în vederea susținerii examenului de bacalaureat, respectiv dezvoltarea abilităților de comunicare a acestora prin intermediul taberelor tematice și schimbului de elevi. Un bun exemplu în acest sens este tabăra organizată de Asociația Microregională Ciucul de Sus, elevii din localitatea constănțeană Cumpăna, aflându-se zilele trecute în vizită la sediul consiliului județean din Miercurea Ciuc.
Președintele consiliului județean și-a exprimat speranța că odată cu rectificarea bugetară se vor asigura resurse financiare în vederea sprijinirii programelor destinate tinerilor.
„În primul rând profesorii trebuie convinși să utilizeze diferite modalități care să implice utilizarea de către elevi a abilităților comunicaționale”, a spus Gârbea Petru Ioan, inspector școlar general.
„Propun organizarea pentru profesorii de limba română a workshop-urilor și conferințelor pentru a fi înțeles noul concept de predare al materiei și modul corect de implementare”, a afirmat Ferencz-Salamon Alpár, consilier județean. Acesta a adăugat că nu pune la îndoială aptitudinile colegilor săi, dar este nevoie de introducerea de metodologii eficiente în sprijinul elevilor și locuitorilor din județ.
Stîngă Manuela Nicoleta, inspector de specialitate a afirmat că un exemplu concret în acest sens este relația de înfrățire dintre județul Harghita și Dolj, o modalitate foarte eficientă de însușire a cunoștințelor de limbă are loc atunci când elevii învață unii de la alții, în tabere.
Inspectorul școlar a mai spus că se vor organiza programe de mentorat astfel ca profesorii cu mai multă experiență, să poate transmite din cunoștințele lor profesorilor mai puțin experimentați. După cum a afirmat, deși în momentul în care a demarat programul, interesul manifestat nu a fost semnificativ, în momentul de față colaborează mai mult de 70 de persoane. Din rapoartele întocmite de mentori, în scurt timp se va realiza un studiu cu privire la eficiența programului.
„Din toate cele trei zone ale județului Harghita, în cadrul programului de înfrățire cu județul Dolj participă elevi de la câte un liceu, urmând ca elevii doljeni să vină în județul Harghita cu ocazia programului școala altfel”, a spus Stîngă Manuela Nicoleta.
Borboly Csaba a afirmat că se pot înființa centre educaționale în clădirile neutilizate de la Bilbor, elevii putând fi cazați la familiile din localitate.
Simó Ildikó, directorul Școlii generale Petőfi Sándor din Cristuru-Secuiesc a spus că este nevoie de înființarea unei platforme online unde să fie accesibile bune practici și ore de însușire a limbii.
Miercurea Ciuc, 30 august 2018
Ţi-a plăcut acest articol?(0 Votări)47 vizualizări