Școala pe două roți – învățare prin joc, pregătire eficientă
Programul Școala pe două roți este unul inovativ la nivelul județului Harghita, fiind implementat de Consiliul Județean Harghita, în parteneriat cu Fondul de finanțare Bethlen Gabor din Ungaria, Autoritatea Teritorială de Ordine Publică (ATOP) și Serviciul rutier din cadrul Inspectoratului de Poliție Harghita. Una dintre fazele de testare a programului a avut deja loc, fiind cooptați aproximativ 1.200 de elevi și 11 instituții de învățământ.
Ultima actualizare: miercuri, 22 ianuarie 2020
Rezultatele fazei de testare au scos în evidența faptul că în urma programului interactiv cunoștințele elevilor referitoare la siguranța circulației s-au îmbunătățit cu 20 la sută. Având în vederea aceste rezultate, programul va fi extins urmând să fie cooptați șapte mii de elevi și șaptezeci de instituții de învățământ din județul Harghita. Detaliile referitoare la program au fost dezbătute în cadrul unei întâlniri care a avut loc azi la sediul consiliului județean și la care au participat Borboly Csaba, președintele consiliului județean, Incze Csongor președintele ATOP, Nica Nicolae, șeful serviciului rutier din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Harghita, respectiv reprezentații firmei N-Vogue Kft. din Ungaria care au prezentat programul Școala pe două roți.
„Consiliul Județean Harghita acordă o atenție specială și consideră prioritară siguranța cetățenilor, de aici rezultă și importanța acestui program. Scopul este însușirea de către elevi a cunoștințelor referitoare la siguranța circulației, prevenirea accidentelor. Rezultatele programului fiind foarte bune, am decis extinderea acestuia și cooptarea cât mai multor instituții de învățământ. Este îmbucurător faptul că acest program este unul important atât pentru partenerii noștri din Ungaria, cât și pentru cei din țară”– a afirmat Borboly Csaba.
Programul este unul foarte interactiv, ține cont de reglementările și caracteristicile locale privind traficul, iar prezentarea include numeroase elemente practice. Un alt lucru interesant este că în procesul de predare sunt utilizate cinci simulatoare, ceea ce crește considerabil eficiența punerii în practică a educației teoretice.
Nica Nicolae consideră inițiativa a fi una necesară, dat fiind faptul că sistemul de învățământ primar și secundar nu include pregătirea și însușirea de noțiuni de circulație. Acesta a evidențiat faptul că cele mai frecvente cauze ale accidentelor rutiere sunt viteza, circulația cu bicicletele și căruțele, și a adăugat că prevenirea accidentelor este posibilă prin educație. Nu în ultimul, și-a exprimat disponibilitatea cu privire la colaborarea în vederea elaborării materiei și derulării programului.
Incze Csongor a făcut cunoscut faptul că ATOP sprijină acest program și are rolul de a înlesni colaborarea dintre primării, școli, poliție și consiliul județean.
În vederea derulării programului cooperează Consiliul Județean Harghita, ATOP și poliția rutieră din județul Harghita, împreună cu parteneri din Ungaria.
Proiectul are la bază învățarea prin joc și își propune acumularea cunoștințelor practice, prevenția și creșterea siguranței cetățenilor. Consiliul Județean Harghita face un apel către instituțiile de învățământ să se alăture proiectului.
Miercurea Ciuc, 22 ianuarie 2020
Ţi-a plăcut acest articol?(0 Votări)72 vizualizări